امروزه فراگیر شدن صنعت تجارت الکترونیک و فعالیت روزافزون فروشگاههای اینترنتی در سراسر جهان و از جمله ایران، کاربران این شبکه را با نیازهای جدیدی روبهرو کرده است.
وجود هزاران فروشگاه اینترنتی پراکنده در زمینههای کاری مختلف، از یک سو برطرف کننده بیشتر نیازهای خریداران شده ولی از سوی دیگر مشکلاتی را نیز برای آنان به همراه دارد.
اولین مشکل بوجود آمده، پراکندگی و تنوع موضوعی بسیار زیاد فروشگاههای اینترنتی است که سردرگمی کاربران عادی و حتی حرفهای اینترنت را به همراه دارد.
از سوی دیگر عدم توجه و آگاهی بسیاری از خریداران اینترنتی، راه را برای سواستفادهی برخی افراد و فروشگاهها هموار کرده و شاهد کلاهبرداریهای اینترنتی فراوانی هستیم که این امر باعث عدم اطمینان کاربران به خریدهای اینترنتی و ناامن شدن فضای کسب و کار اینترنتی شده است.
تجربه چندین ساله استفاده ما از فروشگاههای اینترنتی و درک محدودیتها و نیازهای موجود منجر به خلق ایدهی اکسیم گردید.
ما در اکسیم تلاش کردیم با طبقهبندی دقیق، صحیح و کامل نیازهای کاربران، سهولت دسترسی به کالای مورد نظر خریدار را تا جای ممکن فراهم ساخته و با اعتبارسنجی مداوم فروشگاهها، فضای امنی برای خریداران اینترنتی فراهم آوریم.